Geen categorie

De eerste keer verkering

Ik neem jullie veertien jaar terug in de tijd, het was ongeveer net zo warm als nu. Na de zomervakantie zou ik een grote tiener zijn, dan ging ik naar de middelbare school en ik voelde me al heel volwassen. Zoals de paar zomers ervoor ging ik bijna elke dag zwemmen met mijn vriendinnen bij het plaatselijke zwembad. Op onze handdoekjes plaagden we jongens die ons in het zwembad gooiden. Een van die jongens, die we al een tijdje zagen, kwam op me aflopen. ‘Wil je eh’ verkering?’ vroeg hij terwijl zijn vriendjes hem uitlachten. Blozend zei ik ‘ja’ en schaterend liepen de de jongens weg, mijn nieuwe vriendje duwend die met een rood hoofd met ze mee liep.

Dus ineens had ik een vriendje. Hoe dat moest? Geen idee. We sms’ten elkaar heel veel kan ik me herinneren, want echt praten met elkaar durfden we ook niet. We waren allebei een jaar of twaalf en iedereen werd er nogal giechelig van. Ik vond mezelf heeeeel erg verliefd, al kwam ik er later achter dat het stiekem best meeviel. Toen we een keer naast elkaar durfden te zitten kreeg ik van hem een oranjerode jawbreaker, ongeveer dezelfde kleur als zijn haar. Die nam ik aan en ik vond dit een grote mijlpaal in onze relatie. Volgens mij kreeg ik zelfs ooit een kus van hem, zomaar op mijn mond! Dat ging me al bijna te ver.

Ook kwam hij me een keer ophalen bij mijn huis. Om indruk te maken had hij groene gel in zijn haar gesmeerd. Mijn ouders plagen me nog steeds wel eens met ‘dat vriendje met dat rode en groene haar’. Ik vond het helemaal cool en samen fietsten we naar het zwembad.

Op mijn oma’s verjaardag maakte ik het uit. Hij sms’te me de hele tijd en volgens mij was ik ‘het gedoe’ helemaal zat. Maar toen hij alleen maar antwoordde met ‘OK’ was ik super verdrietig! Die twee weken, hadden die nou helemaal niets voor hem betekend? Mijn moeder kocht voor mij een ijsje en we keken een meidenfilm waar ik vreselijk om moest huilen. Daarna was mijn liefdesverdriet weer over.

Hij is ondertussen getrouwd en heeft drie kinderen, dat krijg je met dat gekke Facebook, dan wil je toch even weten wat er met die eerste vakantieliefde is gebeurd.

Heb jij wel eens gekeken op Social Media hoe jouw eerste vriendje is terechtgekomen?

Geef een reactie

