Geen categorie

De creepy date

Al weken spraken we elkaar op Whatsapp, overdag én ’s nachts, want er was een hele leuke klik tussen ons. Bram was een werkloze, depressieve fotograaf en ik heb onder andere van hem geleerd dat ik best wat kieskeuriger mag zijn. Niet dat het een onaardige jongen was, waarschijnlijk was hij té lief. Maar als iemand bij voorbaat al aangeeft depressief te zijn en een laag zelfbeeld te hebben, is dat niet een goede voorbode op een eerste date, laat staan een relatie.

Nadat we zelfs pikante appjes hadden uitgewisseld (geen foto’s, alleen woorden) dacht hij waarschijnlijk dat hij me al door en door kende en dat de eerste date meer een formaliteit was. We spraken af op het station waar hij met de trein aankwam en ik besloot dat dit een ultieme kans was om de zenuwen een beetje weg te lopen en wist wel een café aan de andere kant van het centrum waar we naartoe konden lopen. Na nog geen vijf minuten voelde ik ineens een hand op mijn rug.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het, net als heel veel anderen, heerlijk om aangeraakt te worden. Pas als ik iemand heb leren kennen, en in een privé sfeer, nadat ik iemand écht goed ken. Dus dat iemand na vijf minuten een hand op mijn rug legde tijdens het lopen gaf me kippenvel. ‘Zullen we dat nog even niet doen?’ vroeg ik hem, misschien kattiger dan ik bedoelde. Hij trok zijn hand weg met een pijnlijke uitdrukking op zijn gezicht alsof ik hem net een klap had verkocht.

We dronken een drankje, en nog één, waarna we weer terugliepen. ‘Kijk eens naar hoe mooi de gracht is’, zei hij. Ik keek, maar zag niets bijzonders want het was koud en nat buiten en keek hem vragend aan. Natuurlijk (waarom zag ik dit niet aankomen?) zoende hij me daarna. Ik kuste hem even terug (ook dom) en we gingen nog naar een ander kroegje waar een bandje bleek te spelen.

De date begon meer en meer awkward te worden, in dat kroegje speelde namelijk iemand die ik ook een blauwe maandag had gedate! Oeps, dat is wel raar. Ook zijn collega die ik kende speelde blijkbaar in die band. Omdat ze me lachend aanstaarden vertelde ik mijn verse nieuwe fotograaf maar waarom ik zo aangestaard werd. Dat had ik beter niet kunnen doen. Bram schoof zijn stoel naast de mijne, sloeg een arm om me heen en begon in mijn oor te fluisteren dat hij me zo leuk en zo mooi vond. Als ik op dat moment door de grond had kunnen verdwijnen had ik dat graag gewild!

Ik wilde geen drankje meer en besloot met hem mee te lopen naar het station. Toen hij me nogmaals probeerde te zoenen (de terugtocht was hij terughoudender geworden) vertelde ik hem dat ik écht mijn bus moest halen omdat het al zo laat was. Omdat hij zo’n laag zelfbeeld had, wilde ik hem niet meteen vertellen dat het niets ging worden.

Hij bleek helemaal in de wolken door onze ontmoeting en zag onze relatie wel voor zich waardoor ik toch moest zeggen dat het een leuke avond was, maar dat ik vond dat we niet goed bij elkaar pasten. Wel heb ik hem eerlijk gezegd dat ik het niet fijn vond dat hij me meteen vast probeerde te pakken terwijl we elkaar niet eens kenden. Ook omdat ik vooraf wel had verteld dat ik daar niet zo op gesteld ben.

Al met al viel het misschien mee, hij probeerde niet mijn amandelen naar buiten te zuigen met zijn zoentechniek, of bracht zijn moeder mee op date. Toch wou ik dat het hierbij was gebleven, maar een paar weken later deed hij iets vreemds.

Benieuwd wat? Dat vertel ik jullie morgen in deel 2 😉

20 gedachten over “De creepy date

  1. Ooh spannend, zeker benieuwd wat. Ik date al ruim 19 jaar niet meer maar kan me zo jndenken hoe jij je voelde? Heel boeiend geschreven

    Like

  2. Haha ik ben benieuwd wat hij deed.. ik heb ook eens gehad dat iemand mij op werk stalkte terwijl ik duidelijk heb gemaakt niet verder te willen…

    Like

Geef een reactie

